Cartoon over de veiligheid van de fyra. Deze vervanger van de zogenaamde benelux trein kon op voorhand al op redelijk wat weerstand bieden. Maar nu blijkt dat de trein tussen belgie en nederland vooral problemen kent, is de vernieuwing stilaan een ramp geworden. De fyra reidt niet meer en er is eigenlijk geen alternatief. De vele vertraging en uiteindelijk schade door de winter hebben het project gestopt. De constructeur nu italie gelooft dat het snel opgelost zal zijn.
cartoon over de vervanging van de benelux trein door de fyra. De trein die passagiers sneller tussen belgie en nederland moet vervoeren blijkt totaal niet betrouwbaar. Heel vaak problemen, soms schade maar veel te vaak met vertraging was de veiligheid van de fyra niet meer gegarandeerd. De stopzetting is een kleine ramp al beweert de constructeur in italie dat het snel zal opgelost zijn
Thema van de cartoon op deze pagina: De beloftevolle Fyra blijkt een ramp te zijn als vervanger van de benelux trein, klik op de cartoon om naar de volgende te gaan
 
Cartoon over het project van de spoorwegen in nederland en belgie om de alom gekende benelux trein te vervangen door een sneller alternatief. Dat het alternatief duurder is en reservatie vereist zorgde ervoor dat het project op voorhand al redelijk wat tegenwind kreeg. De benelux trein stond immers bekend als geliefd en de meest stipte internationale trein. Een aantal mensen waren bereid om het duurdere ticket te betalen als de trein ook effectief sneller zou zijn maar daar wringt het schoentje. Eerst noemde men het nog kinderziekten maar de fyra kende veel aproblemen die steevast resulteerden in grote vertraging tot annulatie van de trein. Vervelend als de grootste troef van de trein zijn snelheid is. De spoorwegen zijn het project blijven verdedigen tot voor hen ook de maat vol was. Op een bepaald moment is er door ijs schade berokkend aan een van de fyra treinen. Wellicht was dat een welkome aanleiding voor de spoorwegen om het geweer van schouder te veranderen. Een trein waarvan men de veiligheid niet meer kon garanderen kon men ook niet blijven verdedigen. De top van de spoorwegen sprak dan ook harde taal in de richting van de constructeur in italie. Er wordt gedreigd het hele project op te blazen en geld terug te eisen. Zover is het nog niet, de constructeur blijft beweren dat het om een paar kleine aanpassingen gaat om de fyra weer operationeel te krijgen, maar dat lijkt eerder op een wensgedachte dan gegronde beweringen. Hoe dan ook is de vervanging van de benelux trein voor de spoorwegen uitgedraaid op een ramp.

Alle cartoons(299/621)

Link naar de eerste cartoon Link naar de vorige cartoon Link naar de volgende cartoon Link naar de laatste cartoon